Handelsbetingelser

Techron ApS Handelsbetingelser

Odense, 30. april, 2015

1 – Generelle oplysninger
Techron ApS
CVR 30526155
Mogensensvej 29
5000 Odense C

gorillaglue@techron.dk

Tlf: 20 43 80 07

Disse handelsbetingelser gælder kun for handel med privatpersoner, og kun for køb i en af Techrons internetbutikker, i skrivende stund http://www.earthquakesound.dk og http://www.gorillaglue.dk

2 – Betaling

Der kan betales med MasterCard, Visa, JCB, UnionPay, American Express, Dankort, PayPal, og bankoverførsel.

master_35 visa-35 jcb_35 amex_35 diners_35  nordea_35 danske_22sicherzahlenlogo_medium_100x45_paypal

Yderligere betalingsmuligheder kan forekomme, disse betalingsmuligheder og deres satser angives inden gennemførelsen af ordren.

Ved betaling med bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Alle betalingsformer er pålagt gebyr, den gældende sats og samlede omkostning angives tydeligt inden betalingen gennemføres. Alle betalingsgebyrer fastsættes efter gældende regler.

Al betaling ved bankoverførsel er forudbetalt, og varerne afsendes derfor først når overførslen er Techron ApS i hænde.

Bemærk at vi ikke modtager kontantbetaling.

3 – Levering

Varerne leveres via en række forskellige fragtfirmaer afhængig af ordrens størrelse og omfang. Den endelige fragtudgift angives tydeligt inden betaling gennemføres.

Det tilstræbes at alle ordrer afsendes indenfor 1-2 arbejdsdage.

Det er ikke muligt at afhente varerne fysisk hos Techron ApS.

4 – Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Techron ApS.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give Techron ApS meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal afgives via e-mail eller telefon. I din meddelelse skal du gøre Techron ApS tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give Techron ApS tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til Techron ApS uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt Techron ApS, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget af fortrydelsesretten

Følgende varer er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  4. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.

Du mister din fortrydelsesret, du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Ved afprøvning skal det forstås, at man heller ikke må afprøvet indholdet af en forbrugsvare, da den efterfølgende vil betragtes som brugt.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til Techron ApS på ovenstående adresse, medmindre andet er aftalt.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af fakturaen, samt en kopi af den skriftlige meddelese om benyttelsen af fortrydelsesret.

En detaljeret gennemgang af ønskede information i meddelelsen om brug af returret, kan findes i vores standardfortrydelsesformular, på sidste side i disse betingelser.

5 – Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler i en af Techrons internetbutikker, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Ønsker du at reklamere, kan du kontakte Techron ApS på ovenstående informationer.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Med rimelige fragtomkostninger, menes der, at vi udsteder en pakkelabel du frit kan returnere pakken med – ønsker du ikke at gøre brug af den label, returnerer vi kun omkostninger svarende til vores normale forsendelsesudgifter.

Varen sendes retur til Techron ApS på ovenstående adresse.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage – den originale emballage og forpakning er altid at foretrække. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan refundere dine evt. udgifter samt spore pakken via Track & Trace.

Vi har brug for følgende information ved reklamation

Når du anmelder reklamationen, skal dit problem beskrives så detaljeret som muligt. Der udleveres et reklamations-nummer som skal vedlægges i kassen. Vi foretrækker også, at du vedlægger en kopi af den oprindelige faktura samt beskrivelsen af problemet ved forsendelsen, da det vil lette ekspeditionen og nedsætte sagsbehandlingstiden væsentligt.

6 – Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
e-mail-adresse

Personoplysningerne registreres hos Techron ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og salgspersonalet for Techron ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på Techron ApS internethandler er virksomhedens direktør.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Techron ApS internethandler videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Techron ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Techron ApS via ovenstående informationer.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Techron ApS på ovenstående informationer. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til Techron ApS, Mogensensvej 29, 5000 Odense C:

– Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer, eller levering af følgende tjenesteydelser:

-Bestilt den [dato for bestilling]/modtaget den [dato for modtagelse]

– Navn
– Fakturaadresse
– Dato og underskrift

Kopi af faktura vedlægges.